Upravit stránku
Návrh řešení ve třech bodech:

Výstavba modulárního podzemního parkování v prostoru křižovatky Mýtská včetně úpravy této křižovatky, které lze rozšířit i do ulice Komenského a doplnění parkovacích stání v ulici Komenského (200 parkovacích stání).

Posílení Regiocentra stavbou nového parkovacího domu u zimního stadionu (300 parkovacích stání).

Doplnění třetího bodu systému, Parkovacího domu Jana Gayera o kvalitní a bezbariérové pěší napojení horní úrovně MPR - výtah v prostoru Klicperova divadla.

Přes tento odkaz si můžete stáhnout koncepční studii ve formátu .pdf:

Vážení spoluobčané Hradce Králové,

dlouhá léta pozoruji dění v centu našeho krásného města. 20 let bydlím u Klicperova divadla, 15 let se problematikou parkování nejen u nás zabývám, mám tedy oba úhly podhledu uživatele i projektanta. V současné domě magistrát města připravuje studii podzemního parkovacího domu pod Velkým náměstím a o správnosti tohoto řešení nejsem přesvědčen. V městské památkové rezervaci žijeme v kontextu osídlení, jehož historie je stará 5000 let! Další zásadní otázky se týkající archeologie a hydrogeologie. Je potřeba se ptát, jaký vliv bude mít takovýto velký zásah na statiku okolní zástavby. V dnešní době řešíme potřebu parkování, ale vůbec netušíme, kam nás současný překotný vývoj mobility zanese. Jak budou dopravní prostředky vypadat za 30, 50 let? Na jaké palivo se budou pohybovat? Budeme ještě auta nebo jiné prostředky pohybu vlastnit, nebo si je budeme půjčovat a sdílet? Podívejte se na vývoj hudebního a televizního průmyslu za posledních 20 let, vše plně digitální a sdílené. Velmi nerad kritizuji práci kolegů, sám vím, jak je složité něco vymyslet, připravit a prosadit. Po dlouhé úvaze jsem se ale rozhodl pro výjimku a otevřením diskuse prověřit i jiné varianty řešení parkování v centru Hradce Králové. Vlastní názor na tuto problematiku přináším i proto, že pouhá kritika práce ostatních je příliš jednoduchá. Netvrdím, že nějaký z návrhů řešení je lepší nebo horší, jen by takovému zásadnímu zásahu měla předcházet základní definice problematiky založená na konkrétních číslech (sčítání dopravy) a určení okruhu budoucích klientů parkovacího systému (rezidenti, abonenti, návštěvy). Dále by mělo dojít k vyhodnocení dosud dostupných i nových variant řešení, a že jich není málo, a vytvořit skutečně promyšlený a funkční systém! Na této dvoustraně není možné ukázat a sdělit vše, ale budeme se snažit ukázat systémový přístup, který umožňuje řešit deficit parkování po částech.

Ing. arch. Jaromír Chmelík, architekt, předseda komise místní samosprávy střed